3.04.2014

Umiejętność ~ Mechanik



Piiiłkiii! - Przywołuje X piłek więcej - W praktyce przydaje się głównie do trolowania - można w krótkim czasie przywołać ogromne ilości piłek, więc jeśli kiedykolwiek marzyło ci się zasypać całą planszę piłkami teraz to jest możliwe, dzięki tej umiejętności ;) Zamiast jednej piłki, pojawia się tyle, ile przeznaczysz punktów na tą umiejętność. Do pomagania myszom jest całkowicie bezużyteczna, ewentualnie widzę ją na survivorze, jako sposób na wywołania zamieszanie na mapie. Ogólnie radzę pominąć, chyba, że macie jakąś koncepcję na użycie tych piłek.
Starożytny Duch - Zwiększa zasięg działania ducha o X% - Zwiększa zasięg, w którym użyty duch będzie działać na myszy, jednak w praktyce jest to minimalna, wręcz niewidoczna różnica. Kolejna nijaka umiejętność, która nie pomaga w byciu szamanem. Czy dacie początkowe punkty w Piłki czy w Starożytnego Ducha, tak samo mały jest z tego pożytek ;)
Lodowa deska - Przywołuje lodową deskę - Umiejętność umożliwia przywołanie niewielkiej lodowej deski 5 razy - to coś dla lubiących poeksperymentować przy szamanowaniu i chcących ulepszyć swoje budowle. Dla początkujących graczy ta umiejętność mało wnosi, bo niezbyt pomaga, tylko rozszerza możliwości. Zresztą rzadko widzę aby ktoś jej używał, zazwyczaj gracze decydują się na tradycyjne rozwiązania - czyli budują ze zwyczajnych desek, nawet jeśli graja mechanikiem ;)
Super kowadło - Zwiększa masę kowadeł o X% - Gdy widzę kowadło w ekwipunku szamana od razu przychodzi mi na myśl tragiczny widok nowo-myszy która próbuje złożyć jakąś budowle przy ich pomocy. Zastosowanie super ciężkich kowadeł widzę głównie w takiej nieciekawej opcji ;) Jest taka mapka na roomie vanilla, gdzie leci się w zamkniętym balonie i po zebraniu przez myszy sera trzeba obniżyć lot - to taka jedna z niewielu sytuacji gdzie może się to przydać. Kolejna umiejętność, która jest tylko dla tych, którzy widzą w niej jakąś możliwość wykorzystania - ja do tych osób nie należę.


Ciężka artyleria - Zwiększa masę kuli armatniej o X% - No cóż, taka kula to na prawdę mocny argument ;) Ma bardzo silne uderzenie i gdy chociaż zahaczy o myszkę, silnie nią wybija. Wspaniała broń do wykorzystania na survivorze do zrzucania myszy - takich kul unika się o wiele trudniej, niż tradycyjnych. Na tradycyjnych mapkach jest to nie przydatne, ale za to plusuje właśnie na survivorze :)
Czokodeska - Przywołuje czekoladową deskę - Dzięki umiejętności, możemy przywołać 5 razy niewielką czekoladową deskę. Po tej desce łatwo się wspinać oraz ma bardzo dobrą przyczepność - w tym jest jej główny potencjał przy tworzeniu budowli. Tak jak lodowa deska, jest rzeczą dla osób lubiących kombinować przy byciu szamanem.
Stabilna runa - Przywołuje nieobracalną runę - Runa, która leci w jednym, konkretnym, wybranym kierunku i go nigdy nie zmieni. Tak myślałam chwilę i nie widzę sytuacji kiedy byłoby to na prawdę przydatne przy pomaganiu myszkom. Coś dla miłośników konstruowania i eksperymentowania, na pewno da się coś interesującego, przy jej pomocy uzyskać ;)
Opływowe baloniki - Zwiększa szybkość balonów o X% - Fajna rzecz, balony śmigają jak szalone w górę :D Często się zdarza, że trzeba jakąś myszkę dopomóc balonem i wtedy szybkie balony są jak znalazł! To taka pierwsza na prawdę przydatna umiejętność szamana mechanika.
Zły duch - Przywołuje przyciągającego wszystko ducha - Umiejętność "Zły duch" działa jak znany nam dobrze zwyczajny duch, ale zamiast odpychać, przyciąga do siebie wszystko z najbliższej okolicy. Miałam problem z uaktywnieniem jego, ale okazało się to całkowicie banalne. Gdy wybierzecie zwykłego ducha kliknijcie spacje - stanie się ''zły'' i zmieni kolor na różowy. Do góry tym nikogo nie przyciągniecie, niestety ma za słabą moc. Można dzięki niemu przesuwać myszy po poziomie, ale to i zwyczajny duch potrafi. Szału nie ma ;)
Mistrz przywoływacz - Zwiększa szybkość przywoływania o X% - Umiejętność pozwala nam szybciej przywoływać, jednak aby zobaczyć jakąkolwiek różnicę i to na dodatek niewielką, trzeba w to wrzucić całe 5 punktów. Mam mieszane odczucia do niej, szybciej budujemy więc gra się trochę lepiej, ale gdyby porównać tą umiejętność do tych z innych drzewek, jest to takie małe nic. 
Błyskawiczne baloniki - Pierwsze przywołane balony (X balonów) pojawiają się natychmiast po rozpoczęciu przywoływania - Dzięki tej umiejętności, w zależności od ilości przeznaczonych na nią punktów, możemy przywołać od 1 do 5 balonów, które pojawią się natychmiast - zostanie pominięta animacja przywoływania. Myślę, że jest to dobra rzecz do wykorzystania w jakiś awaryjnych sytuacjach ;) Balony zazwyczaj daje się pod koniec rundy myszkom, które nie dają sobie rady, więc w takich sytuacjach szybko latające (dzięki umiejętności opływowe baloniki) i na dodatek błyskawicznie pojawiające się baloniki mechanika zaoszczędzą wam sporo czasu. Pomocne, gdy jako szaman chcesz dać sobie balonika, bo pojawia się on od razu i inne myszy nie mają czasu aby dobiegnąć i go ukraść go dla siebie.
Owieczka - Przywołuje wybuchającą owieczkę - Głównym atutem tej umiejętności jest możliwość przywołania dwa razy uroczej, beztrosko biegnącej przed siebie owieczki ;3 Teoretycznie, jest to narzędzie zagłady, które wystrzela myszy z mapy, ale przecież wystarczy odejść od niej na niewielką odległość i już nam nie zagraża ... Tak więc na survivorze wiele dzięki owieczce nie zawojujecie, sprytniejsze myszy po prostu od niej uciekną, no ale trzeba przyznać, że zrobi trochę zamieszania na mapie, co na pewno pomoże zrzucać graczy. Na zwykłych roomach to raczej obiekt do trollingu, a nie ratowania mysz, ale wykupić można, bo to tylko 1 punkt, a daje tyle zabawy ;)
Szaman demolka - Usuwa przywołany obiekt. Można użyć X razy - Moim zdaniem, jest to najlepsza umiejętność, jaką możemy uzyskać poprzez inwestowanie punktów w szamana mechanika. Z "Szamanem demolką" jeśli zdarzy ci się postawić deskę w złym miejscu, możesz ją usunąć i spróbować jeszcze raz przywołać. Umiejętność idealna do mapek z dwoma szamanami, na których blokuje się nawzajem norki w walce o savy i dochodzi nawet do sytuacji gdzie obie są zabite skrzyniami - jeśli masz szamana demolkę da się to jeszcze odwrócić :)  Na Transformice budowle często się bugują i przestawiają, więc nawet jeśli dobrze budujesz, twoje starania mogą spełznąć na niczym - wtedy z pomocą także przychodzi ta umiejętność. Można całkowicie przerobić budowle, przy jej pomocy. Przy używaniu umiejętności trzeba uważać, bo jeśli zlikwidujecie nieodpowiednią deskę, budowla może się rozpaść. Warto na nią przeznaczyć parę punktów. Umiejętność opisałam przytaczając przykład deski, ale oczywiście działa ona na wszystkie obiekty szamana, tak jak zresztą iluzjonista.
Iluzjonista - Zamienia normalne obiekty w przezroczyste, a  przezroczyste w normalne. Można użyć X razy - Kolejna "najlepsza" umiejętność szamana mechanika - wraz z szamanem demolką pozwala na swobodne budowanie, bez stresu, że jakiś twój błąd czy bug gry zniszczy budowlę. Mogłabym o niej powiedzieć wszystko to, co napisałam wyżej o szamanie demolce. Dużym plusem Iluzjonisty jest fakt, że nie usuwa deski, ale robi ją niewidzialną, więc nie ma zagrożenia, że budowla się rozpadnie. Wydanie kilku punktów na tą umiejętność to po prostu obowiązek.
Sokoli wzrok - Zwiększa zasięg przywoływania o 30% - Dzięki sokolemu wzrokowi, mamy większy zasięg wokół siebie w którym możemy przywoływać szamańskie obiekty. 

Dobra umiejętność, ten niewielki obszar o który powiększone jest przywoływanie, na prawdę ułatwia budowanie.

Szaman mechanik nie zrobił na mnie wrażenia jego umiejętności to raczej dla osób , które dobrze grają szamanem są kreatywni i wiedzą jak wyjść z każdej sytuacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz